×

Joris

(3)
Joris de Jager was in Lisbon, Portugal

Bairro Alto, Lisbon is a good starting point if you would like to explore some beautiful streetart and great murals.

Joris de Jager was in New York,

The Big Apple

Joris de Jager was in Roadtrip NZ - Part 1, New-Zealand

Na een reis van 40 uur komen Sabine en ik om 6 uur \'s avonds aan in Auckland. We worden opgewacht door Laura. Zij heeft hier een halfjaar stage gelopen en gaat met ons over het Noordereiland reizen. Het is hier al vroeg donker dus we zoeken maar meteen het hostel op om daar de nacht door te brengen. De volgende dag neemt Laura ons op sleeptouw om plaatsen te laten zien waar ze allemaal gewerkt heeft maar ook andere plekken waar ze allemaal is geweest. De dag daarna huren we een auto. Onze roadtrip kan nu echt beginnen. (Oh ja ze rijden hier links, iets waar je steeds aan moet blijven denken..) We gaan op weg naar Paihia. Onderweg stoppen we in Whangarei, waar uit het niets een erg mooie waterval te zien is. Ook maken we een stop bij Dream Bay. Daar hebben we uitzicht op de 90 Mile Beach. De naam zegt het al, een strand van 90 mijlen lang. Hier komen we een wat oudere Nederlandse vrouw tegen (zoals de meeste Nederlanders hier is ze geëmigreerd na WOII). Ze vertelt dat er een zieke zeehond op het strand ligt. Zoals echte ramptoeristen gaan we even kijken. Verder is het strand een erg mooie plek! In Paihia verblijven we in een motel. In de winter is het hier erg rustig dus we blijken ook de enige te zijn. Na een nacht goed te hebben geslapen, vertrekken we met de boot om een tocht te maken door de Bay of Islands. De Bay of Islands is een gebied dat niet minder dan 144 eilanden telt. Onderweg op de boot is er kans om dolfijnen, orka\'s, walvissen én zeehonden te spotten. We komen 2x een groep met dolfijnen tegen. Als je geluk hebt, dat hadden wij helaas niet, dan mag je zelfs met ze zwemmen. Het was erg koud dus misschien was het ook wel beter dat we het water niet in hoefden. Tijdens de boottocht maken we een stop in Otehei Bay, een van de weinige eilanden waar je als toerist aan land mag. Een wandeling naar het hoogste punt van het eiland geeft je een verpletterend uitzicht. Zo\'n plaatje van het internet maar dan in het echt. Wauw! Op de weg terug naar beneden kom ik erg veel schapen tegen, iets wat niet heel gek is aangezien Nieuw-Zeeland 10 keer meer schapen dan mensen telt. (Schapen houden niet zo van selfies helaas :() Na de boottocht vertrekken we richting Cape Reinga, het noordelijkste stukje van Nieuw-Zeeland. Onderweg overnachten we in een motel in Pukenui. Had ik al verteld dat het hier winter is? En dat je zelfs binnen in de motels gewoon wolkjes kunt blazen? Dan snap je wel hoe koud het is! Vanaf Pukenui duurt de rit 2 uur. In Cape Reinga kun je vele routes langs de kust en door het landschap lopen. Wij kiezen er voor om eerst de vuurtoren te bezoeken die ook op het noordelijkste punt staat en daarna langs de kust te gaan lopen. Eenmaal teruggekomen van de vuurtoren, wat toch een best stevige wandeling was, kiezen we er voor de auto te pakken en naar een baai een stuk terug te rijden. Daar aangekomen is het uitzicht vanaf het strand weer even indrukwekkend. Gelukkig hebben we vandaag maar ook de afgelopen dagen het weer mee zitten. Met een zonnetje is NZ toch wel iets mooier. (Ook voor mijn instagram foto\'s ha-ha) We vervolgen onze route naar Kauri Forest. Verder dan 10 km van Cape Reinga komen we helaas niet. De auto voor ons maakt een onverwachtse draai naar rechts zonder richting aan te geven op hetzelfde moment dat wij willen inhalen. Hierdoor komen we met een flinke klap tot stilstand. We komen er met een paar blauwe plekken goed vanaf, de auto is er iets minder ongeschonden uitgekomen. Omdat het verhuurbedrijf geen nieuwe auto wil komen brengen, zijn we genoodzaakt terug naar Auckland te reizen. Hierdoor moeten we een paar plaatsen skippen die we nog wilden bezoeken. Inmiddels beschikken we gelukkig weer over een nieuwe auto. We zitten nu in een hotel in Hamilton en morgen zullen we Hobbiton bezoeken waar de Hobbit is opgenomen. Erg veel zin in!

Joris de Jager was in Roadtrip NZ - Part 2, New-Zealand

Joris de Jager was in Sintra, Portugal

At about 45 minutes from Lisbon by train you will find the beautiful city of Sintra. This place was inhabited by many royals of Portugal. The ideal place to pay a visit for couples.